Ο Π.Λαφαζάνης, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, υπεύθυνος οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής, σχολιάζοντας τα μέτρα που ανακοίνωσε ο κ. Κ.Χατζηδάκης για τον ΟΣΕ, έκανε την παρακάτω τοποθέτηση:
Το σχέδιο μέτρων για τον ΟΣΕ που ανακοίνωσε παραμονές δεκαπενταύγουστου ο κ. Κ. Χατζηδάκης αποτελεί ένα θερινό κυβερνητικό πραξικόπημα συρρίκνωσης, απαξίωσης, διάλυσης και παράδοσης του ΟΣΕ στα ιδιωτικά συμφέροντα, με την παράλληλη εξάρθρωση των εργασιακών σχέσεων στον οργανισμό.
Η άθλια δημαγωγία της κυβέρνησης για τα δήθεν ελλείμματα του ΟΣΕ είναι απολύτως πλασματική, συκοφαντική και προσχηματική.
Και αυτό διότι τα ελλείμματα στον ΟΣΕ προέρχονται:
από το διαχρονικό καθεστώς αδιαφάνειας, σπατάλης, κακοδιαχείρισης και σκανδάλων που επέβαλαν οι κυβερνήσεις και οι διορισμένες από αυτές διοικήσεις στον Οργανισμό.
Από τον κοινωνικό ρόλο του ΟΣΕ ο οποίος προσέφερε υπηρεσίες στους πολίτες και στην οικονομική ανάπτυξη κάτω του κόστους.
Από το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, που προωθείτο με δανεισμό από τον ΟΣΕ ενώ ήταν υποχρέωση του κράτους να το χρηματοδοτεί.
Από τη μη ολοκλήρωση κανενός μεγάλου έργου (διπλή γραμμή κ.α.), παρότι σπαταλήθηκαν πάνω από 3 δις ευρώ από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους.
Η κυβέρνηση αντί να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα, με τα μέτρα που ανακοίνωσε δίνει τη χαριστική βολή στο παρόν και το μέλλον του ΟΣΕ αλλά και στην ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στη χώρα μας.
Συγκεκριμένα με τα μέτρα που ανακοίνωσε ο κ. Κ.Χατζηδάκης μεταξύ άλλων:
Περιθωριοποιείται και διαλύεται ο ΟΣΕ αφού αποκόπτεται από αυτόν η ΤΡΕΝΟΣΕ η οποία αποτελούσε την κύρια πηγή εσόδων του.
Αυξάνονται αλματωδώς τα εισιτήρια και τα κόμιστρα του ΟΣΕ πράγμα που θα πληρώσουν πανάκριβα οι πολίτες και ιδιαίτερα τα πιο φτωχά στρώματα που εξυπηρετούνται από το σιδηρόδρομο.
Εγκαταλείπεται στην ουσία το περιφερειακό δίκτυο του ΟΣΕ προς ζημία της περιφερειακής ανάπτυξης και της εξυπηρέτησης των πολιτών.
Μειώνονται δραστικά οι επενδύσεις του ΟΣΕ και εγκαταλείπονται στην πράξη τα σχέδια επέκτασης του σιδηροδρόμου σε κρίσιμες περιοχές της χώρας μας.
Καταργούνται ουσιαστικά οι εναπομείνασες λεωφορειακές γραμμές του ΟΣΕ.
Παραδίδεται μέσω ΣΔΙΤ η διαχείριση σιδηροδρομικών φιλέτων σε ιδιώτες προς ζημία των χρηστών , ενώ ανοίγει ο δρόμος για τον έλεγχο, στο όνομα της απελευθέρωσης της αγοράς, των εμπορευματικών και επιβατικών δρομολογίων από πολυεθνικά συμφέροντα.
Εξαρθρώνονται οι εργασιακές σχέσεις στον ΟΣΕ ιδιαίτερα με την επιβολή ενός είδους ρουσφετολογικού και εργασιακού μεσαίωνα για τους νεοπροσλαμβανόμενους.
Το μείζον εθνικό έγκλημα σε βάρος του ΟΣΕ και κατʼ επέκταση σε βάρος του ελληνικού λαού, της ανάπτυξης και του περιβάλλοντος, που επιχειρεί η κυβέρνηση, δεν θα περάσει. Μπορεί να το εμποδίσει ένα μεγάλο ενιαίο μέτωπο των εργαζομένων και των πολιτών της χώρας μας, που οραματίζεται μια προοδευτική Ελλάδα και όχι μια χώρα «προτεκτοράτο» των αγορών, των ιδιωτικών συμφερόντων και των πολυεθνικών εταιρειών.
Η χώρα, όσο ποτέ, χρειάζεται ένα δημόσιο, ανασυγκροτημένο σύγχρονο και αποτελεσματικό ΟΣΕ, που θα διοικείται με διαφάνεια και αξιοκρατία, ο οποίος θα πρωτοστατήσει επιτέλους για τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου γρήγορου και προσιτού σιδηροδρομικού δικτύου, που θα καλύπτει όλη τη χώρα, σε όφελος του ελληνικού λαού, της ανάπτυξης και του περιβάλλοντος.
Σε αυτή την κατεύθυνση φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, στην πρώτη γραμμή του αγώνα για την ματαίωση των κυβερνητικών εγκληματικών σχεδιασμών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου